ПРО ПРОЕКТ «КУПУЙМО РАЗОМ!» 


logo


Проект «Купуймо Разом!» передбачає допомогу українським малим та середнім підприємствам та бізнес-об’єднанням у створенні нового напрямку їх діяльності – закупівельних груп. Використання польського та європейського досвіду та практичних навиків у створенні та управлінні закупівельними групами сприяє досягненню швидкого та якісного результату. Метою проекту є започаткування в Україні суспільного інтересу та попиту зі сторони підприємців до закупівельних груп, як до альтернативного джерела фінансування, підвищення стійкості та конкурентоспроможності українських фірм. Важливим елементом проекту є консультативно-навчальна частина, завданням якої є ознайомлення учасників з ідеєю та методологією функціонування закупівельних груп, передача знань, досвіду та навиків, а також підготовлення середовища українських фахівців у цій сфері.

e1d845aeb5

Проект проводився в 2015-2017 роках спільно польськими і українськими партнерами в рамках програми «Польська Допомога», що фінансується Міністерством Закордонних Справ Республіки Польща. Ініціатором і лідером проекту є Асоціація Ініціатива Родинних Фірм (Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych), а головним українським партнером – Практика Управління (учасник медіагрупи „Промінфо”). Не зважаючи на формальне завершення, команда проекту продовжує роботу задля поширення ідеї закупівельних груп та шукає можливості використання напрацювань і результатів проекту в рамках нових ініціатив та проектів в Україні.


Що таке закупівельні групи?

Закупівельні групи (Group Purchasing Organizations)– це універсальний інструмент польського та європейського бізнесу, що дозволяє завдяки співпраці швидко та ефективно збільшити рентабельність, зменшити витрати, підвищити конкурентоспроможність та покращити позицію на ринку малих і середніх підприємств. Економіка Польщі своїм успіхом завдячує передусім малим та середнім фірмам, які завдяки об’єднанню в закупівельні групи конкурують не тільки на своєму ринку, але й все частіше експортують високотехнологічні товари та послуги до інших країн Європи та світу. Співпраця в рамках закупівельних груп дозволяє фірмам-учасникам заощадити аж до 30% витрат, отримати кращі умови і терміни оплати, а також зменшити кошти доставки. Окрім того, завдяки співпраці та поєднанню зусиль фірми можуть запропонувати своїм клієнтам краще обслуговування та більш привабливі ціни. Закупівельні групи можуть мати різноманітну організаційно-правову форму, різні способи фінансування, функціонувати у різних сферах та галузях. Остаточна модель узгоджується згідно з побажаннями та потребами учасників групи. Проте незалежно від вибраної бізнес-моделі функціонування, основою створення закупівельних груп є довіра та співпраця підприємців, результатом якої є вигода для всіх її учасників.


Трішки історії проекту

Поширення ідеї закупівельних груп в Україні розпочалось в 2015 році у Львові. Впродовж першого етапу проекту проведено перші заходи присвячені представленню цього інноваційного для України інструменту та набору підприємців зацікавлених створенням пілотних закупівельних груп. Залучені учасники взяли участь в серії навчальних семінарів, робочих зустрічей та консультацій з експертами, результатом яких було створення двох пілотних закупівельних груп. Окрім того, в рамках першого етапу опубліковано 4 інформаційні листки та перший в Україні підручник, присвячений ідеї закупівельних груп та способу їх адаптації і подальшого запровадження в Україні. У 2015 році до участі в проекті вдалось залучити близько 50 осіб.

В 2016 році проект розширено на територію всієї України, а участь могли взяти не лише підприємці, але й бізнес-об’єднання. Під час другого етапу  основним елементом проекту була консультативно-навчальна частина, яка передбачала серію практичних семінарів під керівництвом польських експертів. Для зручності учасників та, насамперед, для максимального охоплення проекту, навчання проводилось також онлайн на спеціально створеній e-Learning платформі. Загалом у 2016 році опубліковано 14 навчальних курсів, понад 150 інтерв’ю з експертами та безліч допоміжних матеріалів у Базі Знань. Додатково для закріплення та поглиблення знань проведено 10 вебінарів та онлайн чатів, під час яких учасники мали змогу отримати консультації від експертів проекту. Учасники які пройшли навчальну програму отримали сертифікати, що підтвердили здобуті знання та навики. В 2016 році також продовжено роботу над створенням закупівельних груп, в цьому напрямку команда проекту допомогла зацікавленим учасникам розробити бізнес-плани та розпочати процес їх запровадження. Окрім того впродовж другого етапу опубліковано 2 інформаційні листки та друге доповнене видання підручника. В цьому етапі взяли участь 60 осіб.

Третій етап проекту реалізований в 2017 році, продовжив консультативно-навчальну частину, в рамках якої проведено серію практичних семінарів у Києві та Львові. Для учасників підготовлено наступні 10 навчальних курсів на e-Learning платформі, доповнено Базу Знань та проведено 5 вебінарів. Новинкою третього етапу була програма навчання та підготовки Консультантів закупівельних груп, в рамках якої команда проекту провела ряд інтенсивних воркшопів і тренінгів присвячених розвитку практичних навиків і теоретичних знань. Активні учасники проекту почали самостійно поширювати бізнес-модель закупівельних груп в Україні, а наприкінці 2017 року, з ініціативи команди проекту, створено Центри Компетенцій закупівельних груп у Києві та Львові. ЦК стали свого роду платформою співпраці підприємців і Консультантів закупівельних груп, надалі сприятимуть розвитку методології та ноу-хау у цій сфері, а також дадуть можливість закріпити і посилити результати трьох років реалізації проекту. Окрім того в 2017 році команді проекту вдалось ініціювати створення 6 закупівельних груп в різних галузях, процес започаткування та запуску яких перебуває на різних етапах. Під час третього етапу опубліковано 2 інформаційні листки, третє доповнене видання підручника, а також видано посібник для Консультантів закупівельних груп, присвячений використанню підходу Running Lean Startup для створення бізнес-моделей закупівельних груп B2B. Завершальний етап проекту зібрав близько 200 учасників.


Результати та перспективи проекту

Слід почати з того, що ефективне та успішне проведення проекту не було б можливе без співпраці із партнерами, залучити яких вдалось протягом трьох років реалізації. Серед найважливіших слід згадати: Києво-Могилянську бізнес-школу [kmbs], Національну платформу малого і середнього бізнесу, Програму розвитку ООН в Україні (а саме проект «Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств»), Польсько-Українську Господарчу Палату та Адвокатське Об’єднання «Павленко і Партнери». Завдяки їхній допомозі та підтримці вдалось розширити масштаб діяльності проекту, залучити багато нових учасників та надати їм якісну експертну підтримку. На окрему подяку заслуговують також Антимонопольний комітет України та Посольство Республіки Польща в Києві, сприяння яких дозволило підняти проект на якісно новий рівень.

Повертаючись до результатів – коротко: інтернет-сторінка www.kupuimorazom.org.ua, сторінка Facebook та канал на YouTube з безліччю інформаційних та навчальних матеріалів проекту; ряд публікацій, серед яких інформаційні листки, підручник та посібник присвячені ідеї закупівельних груп; 24 навчальні курси на e-Learning платформі та База Знань з БЕЗКОШТОВНИМ доступом; консультативно-навчальна програма для понад 300 учасників, в рамках якої проведено 18 різного виду заходів та 15 онлайн вебінарів; підготовлення групи Консультантів, які стали основою Центрів Компетенцій закупівельних груп; експертна підтримка підприємців, консультації та опрацювання робочих бізнес-планів, що дозволило започаткувати реальні закупівельні групи в різних галузях. Все це дає впевненість в подальшому розвитку ідеї закупівельних груп в Україні!

Більш детально результати проекту описано за посиланням ТУТ!


Про Проект «Купуймо Разом!» (pdf):